Üdvözlünk a blog.hu-n!

 

CIVIL   HÍRTELEVÍZIÓ

CIVIL   EMÉDIA

 

A CIVIL  EMÉDIA  blog tartalma a magyar civiles think tank - magyarcivil.hu - anyagainak felhasználásával készült a jogtulajdonos engedélyével.

CIVIL  TELEVÍZIÓ

 

Egy olyan új média, amely képes országosan teríteni, szétszórni az információt és amelynek elérhetősége nem függ kábelszolgáltatók kegyétől.

Egy olyan új média, amely sok okostelefon kijelzőjén, számítógépes monitorokon és okostelevíziók képernyőin egyaránt megjeleníthető tartalmat közvetít. A CIVIL TV több mint webtelevízió, valójában közösségi együttműködésen és megosztáson alapuló, információt továbbító rendszer.

A CIVIL TV - elnevezést viselő információt továbbító rendszer - részeként működő több száz ministúdió készíti a központi anyagok felhasználásával a kép- és hanganyag valamint szöveg formájában megjeleníthető és megosztható tartalmakat.

A CIVIL TV nem hierarchikus felépítésű média, értékalapú és érdekalapú együttműködés tartja össze és mozgatja az információ széles körben való szétszórásának, terítésének rendszerét. A CIVIL TV olyan média, ahol a stúdiók függetlensége garantálja az alkotói és terjesztői szabadságot. Ez a megosztásos hírtévé, a CIVIL TV igazi küldetése.

A kábeltelevíziók csatornái nem érnek el minden településre. A kábelszolgáltatóktól függ, hogy hova jutnak el a független hírtelevíziók híradásaiból, műsoraiból megismerhető információk. A CIVIL TV stúdiói által készített tartalom viszont eljut a legtávolabbi pontra is, mert mindenhol, a legkisebb falvakban is van okostelefon, számítógép. A CIVIL TV hírblokkjai a választási időszakban is eljuttatják a megcélzottakhoz a számukra fontos, érdekes, egyébként pedig hiteles információt.


Kapcsolódj be a CIVIL TV információt továbbító rendszerébe ministúdióval, szereplőként, operatőrként, webtechnikusként.


LEGYEN SAJÁT STÚDIÓD!

TÖRJ UTAT A MÉDIA VILÁGÁBA!

VÁLASSZ NEVET A STÚDIÓDNAK!


Oldd meg! Szervezd össze! Legyen aki a kamera elé áll és elmondja vagy kérdez. Legyen aki felveszi és legyen aki felteszi a YouTube-ra vagy más közösségi oldalakra. Készíts riportokat az alábbiakban megadott témák és kérdések felhasználásával.

Csinálj kép- és hanganyagot az alábbiakban olvasható tartalom felhasználásával. Díszlettel vagy díszlet nélkül. Fegyelmezetten vagy lazán. Fejből vagy papírról. Kezdheted okos telefonnal, lehetsz bemondó, riporter vagy operatőr vagy az aki felteszi a kész anyagot a netre. Használj segítséget a tartalmak megosztásához.

Légy leleményes, hogy minél rövidebb idő alatt minél többen lássák stúdiód alkotásait, kép- és hanganyagait.

Mutasd meg a tehetségedet!

Törj utat magadnak a média világába.

KÉSZÍTS RIPORTOT!


Szabadban vagy szobában. Díszlettel vagy díszlet nélkül. Te döntesz, a Te fantáziád, a Te tehetséged lesz látható.

TÉMA: Ki lenne alkalmas egyéni képviselőjelölt abban a választási körzetben ahol élsz?


Gondold végig, Te kit javasolnál, kire szavaznál szívesen? Volt tanáraid közül van olyan akit alkalmasnak találsz erre? Ha igen, akkor keresd meg, csinál vele interjút! Kérdezd meg Tőle, vállalná-e, hogy a térség egyéni képviselőjelöltje legyen, Ha igen, képviselőjelöltként mi az a 3 dolog, ami a programjában biztosan benne lenne?

Kérdezz meg ismerősöket, idegeneket, hogy számukra szimpatikus, alkalmas képviselőjelölt lenne?

Kérdezz meg másokat, például volt osztálytársaidat, ismerőseidet, idegeneket, hogy ők kit ajánlanának a térség egyéni országgyűlési képviselőjelöltjének, ki mellett kampányolnának?

Azokat keresd meg riportkészítés szándékával, akiknek a nevét többen is említették. Tőlük kérdezd meg, hogy vállalnák-e a jelöltséget, ha igen akkor mi számukra fontos, amivel kampányolnának?

A felvett anyagokat vágd meg, a részeket összeillesztve készíts érdekes, élvezhető videót, ami sokak számára érdekes lehet.

TÉMA: 100 ezer fős közvélemény-kutatás


Készíts riportokat, ismerőseiddel, idegenekkel, fiatalokkal, idősekkel, középkorúakkal a 100 ezer fős országos közvélemény-kutatásról.


Kérdezd meg, hogy egyetértenek azzal, hogy 100 ezer fős mintán végzett országos közvélemény-kutatás adjon válaszokat a magyar társadalmat érintő olyan kérdésekre, melyek a korrupciót érintik, illetve amelyek a korrupciós bírság bevezetésével elindítható jóléti fordulatról szólnak? A 100 ezer fős közvélemény-kutatás anyaga és kérdései elérhetők a tizkerdes.blog.hu alatt.

Az ottani kérdésekből emelj ki 5 vagy 10 kérdést és ezek vonatkozásában kérdezd meg, hogy riportalanyodnak mi a véleménye, álláspontja. Választhatód azt a módszert is, hogy az utcán leszólítasz idegeneket és tőlük kérdezed meg, hogy adott kérdésről mi a véleményük, igennel vagy nemmel válaszolnak.

Bárki számára feltehető kérdések:

 

Ön egyetért a korrupciós bírság bevezetésével, amiből befolyó költségvetési bevétel fedezné a minden nyugdíjasnak egységesen adható havi 20 ezer forintos nyugdíjemelést, a bér adómentességét 100 ezer forintig, az egészségügy helyzetének azonnali rendezését, az orvosok, ápolók, közalkalmazottak jelentős béremelését, összességében pedig a legalább 10 évig kitartó jóléti fordulatot?

Ön szavazna a korrupciós bírság bevezetésével finanszírozható jóléti fordulatot ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére?

Ön akkor is támogatná a Korrupcióellenes Hivatal létrehozását és korrupciós bírság bevezetését, ha azt az Ön számára szimpatikus párt ellenzi?

Ön akkor is támogatná szavazatával a havi 20 ezer forintos - évi 240 ezer forintos - egységes nyugdíjemelést, ha azt az a párt ellenzi, amely mellett Ön elkötelezte magát?

Ön szavazatával támogatná szülei, nagyszülei havi 20 ezer forintos nyugdíjemelését?

Ön akkor is támogatná szavazatával szülei, nagyszülei nyugdíjának havi 20 ezer forintos emelését, ha az a párt amely mellett elkötelezte magát vagy amelyik szimpatikus az Ön számára, ellenzi a nyugdíjak havi 20 ezer forinttal történő emelését?

A felvett anyagokat vágd meg, a részeket összeillesztve készíts érdekes, élvezhető videót, ami így a választás előtti időszakban sokak számára érdekes lehet. Ez olyan aktuális téma, amiből jó anyagot készítve nagy televíziók érdeklődését is felkeltheted! Légy ügyes, minél több megosztás révén, sok helyen láthassák stúdiód anyagait.


KÉSZÍTS VIDEÓT AZ ALÁBB SZÖVEGES ANYAGOK FELHASZNÁLÁSÁVAL!

Tégy róla, hogy sok helyen, sokan láthassák stúdiód anyagait.


KÖZPONTI ANYAGOK MINISTÚDIÓK SZÁMÁRA


Az alábbi szöveges anyagokat a Magyar Civil Mozgalom think tankje készítette. Az alábbi szöveges anyagok a jogtulajdonos hozzájárulásával felhasználhatók a CIVIL TV közösségi együttműködésen és megosztáson alapuló információt továbbító rendszerébe bekapcsolódó ministúdiók által készítendő kép- és hanganyagokhoz, videókhoz. A jogtulajdonos hozzájárulása a visszavonásig érvényes. Email: magyarciv@gmail.com


TARTALOMJEGYZÉK

 
TISZTESSÉGES VÁLASZTÁST AKARUNK!
SEMMI NEM ÚGY VAN
TARTHATATLAN ÁLLAPOT
GONOSZ JÓSLATOK
BEVÁNDORLÁSPOLITIKA MEG A BUMERÁNG HATÁS
KÜLDÖTTSÉG MENNE SOROSHOZ
1 MILLIÓ SZAVAZÓT VESZÍTHET A FIDESZ?

 

 

TISZTESSÉGES VÁLASZTÁST AKARUNK!

 

Tisztességes választást akarunk és valós képet az ország állapotáról. Tudjuk, hogy nem dolgoznak Magyarországon 4,4 millióan és tudjuk, hogy nem fizetnek a bérük után adót Magyarországon 4,4 millióan. Aki azt állítja, hogy 4,4 millióan dolgoznak Magyarországon és 4,4 millióan fizetnek adót Magyarországon az hazudik, az félrevezeti a magyar választókat, mert a 4,4 magyar munkavállalóból legalább 600 ezer magyar külföldön dolgozik és külföldön fizet adót. Legfeljebb 3,8 millióan dolgoznak Magyarországon és fizetnek adót Magyarországon.

Ha hamisak a magyar gazdaság állapotáról szóló meghatározó adatok, az, hogy hányan dolgoznak Magyarországon és hányan fizetnek adót Magyarországon, akkor a magyar gazdaság állapota jóval rosszabb lehet annál mint amit a propaganda állít.
Ha a kormány propagandája szerinti 4,4 millió fő helyett csak 3,8 millió fő dolgozik Magyarországon, akkor ez azt jelenti, hogy 14 %-al kevesebb az itthoni munkaerő, 14 %-al kisebb a termelő kapacitás, 14 %-al kevesebbre képes a magyar gazdaság mint azt a kormány állítja.

A munkaalapú rendszert teljes foglalkoztatásra tervezték, csakhogy ebből hiányzik legalább 600 ezer ember, 600 ezer egységnyi teljesítmény. Ők papíron, a hamis propaganda szerint itt vannak, de valójában külföldön dolgoznak, az ottani GDP-t gyarapítják és az ottani költségvetésbe fizetnek adót. Ezek a magyar gazdaság állapotát, a magyarországi foglalkoztatás jelen helyzetét meghatározó fő adatok, ami azt jelenti, hogy hamis, valótlan adatokra épül a jövő. Hamis, valótlan adatokkal indul a választási kampány, sőt, hamis adatokkal indulhat az újabb, 4 éves kormányzati ciklus is.

A kérdés ennek ismeretében az, hogy tisztességesnek nevezhető az a választás, ahol hamis adatokkal kampányolnak és hamis adatokkal félrevezetik a szavazókat? A választók abban a hitben vannak és annak tudatában szavaznak, hogy itt már majdnem teljes a foglalkoztatás, mert a kormány 750 ezer új munkahelyet teremtett. Ha kiderülne, hogy ez hazugság, hamis propaganda, akkor nem az elismerés, hanem a csalódás motiválná a választót.

A hivatalban lévő kormánynak és miniszterelnöknek törvényben előírt kötelessége, hogy valós adatokat közöljön az ország állapotáról, a gazdaság, a foglalkoztatás helyzetéről. Ahhoz, hogy tisztességes legyen a 2018-as választás, valós adatokat kell közölni arról, hogy hányan dolgoznak Magyarországon és hányan fizetnek járulékot és adót a bérük után Magyarországon.

 

SEMMI NEM ÚGY VAN


A propaganda szerint jobban teljesítünk. A vérmesebb hangütésű szónoklatok már szárnyalást emlegetnek vagy azt, hogy hasítunk mint hajó a vízen. Nem hasítunk, inkább kullogunk, mert szinte mindenki leelőzött bennünket a térségben. Az uniós támogatás infúziója tartja stabil állapotban a magyar gazdaságot. Nem dolgozik és nem fizet adót 4,4 millió magyar Magyarországon mint ahogyan mondják.

Az a statisztikai trükk, hogy a magyarországi lakhellyel rendelkező munkavállaló magyarországi foglalkoztatottnak számít, akkor ia ha külföldön dolgozik, nem változtat azon, hogy a külföldön dolgozó több mint 600 ezer magyar munkája nem a magyar GDP-t gyarapítja és a külföldön dolgozó több mint 600 ezer magyar nem a magyar költségvetésbe fizeti az adót. Az meg nyilvánvaló, hogy ha 600 ezer magyar külföldön dolgozik, akkor 600 ezer egységnyi teljesítmény hiányzik a magyar gazdaság kapacitásából.

Mert itt semmi nem úgy van. Nem úgy volt a rendszerváltás, nem úgy volt a privatizáció és most se úgy van ahogyan mondják. Nem jött létre 750 ezer új munkahely ahogyan mondják. 2010-ben 3,7 millióan dolgoztak Magyarországon, most 3,8 millióan. Munkaalapú lett a rendszer, de nincs hozzá munkás. Aki volt, elment külföldre dolgozni. A teljes foglalkoztatás valójában nem azt jelenti, hogy minden magyar munkavállaló talált itthon munkát, hanem azt, hogy akik honvágyból, kalandvágyból itt maradnak, azok már válogathatnak is állások közül. Már nem a munkahely hiányával van a baj, hanem még mindig a megélhetéssel. Sőt, munkaerőhiány van, kevés a munkás, már külföldön toboroznak.

Hoztak is külföldről vendégmunkásokat, felkészítették őket, megkapták a magyar szakmai képzésről szóló papírjaikat. Csakhogy a szakszervezet szerint a Szerbiából és Ukrajnából érkezett vendégmunkások a papírok birtokában nem kezdtek el dolgozni Magyarországon, hanem leléptek nyugatra, ahol jóval többet kereshetnek, már német és más külföldi cégeknél dolgoznak.

Csökken az államadósság, mondják, de azt is halljuk, hogy a paksi atomerőmű építésére felvett orosz hitel a jelenlegi államadósság 15 %-os megugrását eredményezi és még akkor nem beszéltünk a kínai hitelről. A Belgrádról Magyarországra induló vasútvonalat kínaiak építik Magyarországnak nyújtott kínai hitelből, a cél a kínai áruk Európai Unióba való eljuttatása. De mi veszünk fel rá kínai hitelt és nekünk is kell visszafizetni, ami által még vagy 3 %-al nagyobb lesz az államadósság. Számottevő haszonként az EU területére belépő áruk utáni vámot említik, amiből viszont csak 20 % Magyarországé, 80 % az EU-t illeti.

 

TARTHATATLAN ÁLLAPOT

 

Higgadt és indulatos érvelésekkel támadták és támadják az ÁSZ eljárását, amely során a Jobbikot több mint 600 millió forint, a nagyobb illetve ismertebb pártok többségét tízmilliós nagyságrendű összeg megfizetésére kötelezte. Az ÁSZ hivatkozása szerint az eljárás alapja a 2014. január 1-jével módosult a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozása.

A módosítás alapján jogi személyektől, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettől, más államtól, külföldi szervezettől és nem magyar állampolgár természetes személyektől származó vagyoni hozzájárulás elfogadása tilos. Mi lehet tiltott vagyoni hozzájárulás? Tiltott vagyoni hozzájárulásnak minősül, ha egy párt a mindenki számára elérhető árnál lényegesen olcsóbban vesz igénybe, vagy rendel szolgáltatásokat. Ilyen szolgáltatás például a plakátkihelyezés, a ingatlanbérlet és a könyvelési szolgáltatás.
A törvény arról is rendelkezik, hogy ha nem pénzben nyújtották a vagyoni hozzájárulást egy párt számára, akkor annak értékét a párt köteles meghatározni. Ha ezt a párt elmulasztja, akkor az ÁSZ teszi meg helyette, az ÁSZ állapítja a vagyoni hozzájárulás értékét.

Kimondható, hogy ez tarthatatlan állapot, de nem az ÁSZ eljárása miatt, és nem az említett pártokra kirótt büntetés okán, bár annak mértéke, időzítése erősen vitatható. Tarthatatlan állapot, mert a 2014. január 1-jével módosult a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozása ellehetetleníti új pártok alapítását, erősen diszkriminatív, pénzfüggővé teszi a politikai célú egyesülés szándékát és kezdeményezését. A létező pártok esetében a párt anyagi viszonyaitól, anyagi hátterétől teszi függővé azt, hogy törvényesen képes legyen működni.

Azok a pártok - legyenek már működő pártok vagy alakuló pártok - akiknek székhelye valakinek a lakásába van bejelentve és ezért nem fizetnek piaci alapú bérleti díjat, törvényt sértenek, ezért várható az ÁSZ elmarasztalása, büntetése, amely a Jobbikkal szembeni eljárást figyelembe véve a piaci áron megállapított bérleti díj alakulás óta eltelt időre kiszámított mértékének a kétszerese lehet. Amennyiben nem kerül sor erre, az nem azt jelenti, hogy nem áll fenn a törvénysértés, csupán azt, hogy létezik a diszkrimináció és az ÁSZ dönti el, kire vonatkozóan alkalmazza a törvényt, kinek ellenőrzi a gazdálkodását. Az ÁSZ fogja eldönteni, hogy kik lesznek egyenlők és kik egyenlőbbek. És hozzátehető, hogy ettől a döntéstől függhet az, hogy indulhat a párt a választáson vagy nem.

Amennyiben az ÁSZ ellenőriz, megállapítják, hogy a székhely biztosítása szívességi használattal történik, ami tiltott vagyoni hozzájárulás, akkor kiszabható a büntetés, és ha a párt nem tudja ezt befizetni, felfüggeszthetik, törölhetik, lehetetlenné válik a párt választáson való indulása. És ez szinte minden párt esetében fennáll, amelyik nem rendelkezik bevétellel, illetve szívességi használat révén van székhelye. A történet másik oldala az, hogy amennyiben az ÁSZ megállapítja az elmaradt piaci alapú bérleti díjat, ez utáni adózásért még a szívességi használatot biztosító lakástulajdonost is elővehetik.

Nyilvánvaló és ismert tény, hogy az alakuló pártok kis taglétszámuk miatt pár ezer forintos tagdíjból származó havi bevétellel rendelkeznek. A párt bejelentett székhelyét pedig szinte minden esetben szívességi használattal biztosítják, úgy, hogy valakinek a lakásába jelentik be a székhelyt. Ez a 2014. január 1-jével módosult a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozása szerint az indulás pillanatától tiltott vagyoni hozzájárulásnak minősül. Amennyiben piaci alapú bérleti díjat kellene fizetni, legkevesebb havi 100-200 ezer forint közötti összeg bevétel kellene egy induló pártnak, amit tagdíjból lehetetlen elérni, más bevétele pedig miből lenne induló pártnak.

Tiltott vagyoni hozzájárulásnak minősülhet a szórólapok szívességi másolása, szívességi alapon történő könyvelés, szórólapok osztogatása szívességi alapon vagy akár felület, pl. épület, autó felületének biztosítása párt plakátjának elhelyezéséhez. A törvény betűjét teljes szigorral alkalmazva tiltott vagyoni hozzájárulásként értékelhető bármi olyan tevékenység, szolgáltatás, amelyért a köznapi életben piaci árat szoktak fizetni. Tiltott vagyoni hozzájárulásként értékelhető, ha valaki a párt aktivistáit egy kitelepülési helyre az autójával szállítja, ennek értékét a párt mint nem pénzben nyújtott vagyoni hozzájárulás értékét köteles lenne meghatározni és beszámolójában feltüntetni. A kampány során végzett és aktivistaként, segítőként nem pénzben nyújtott vagyoni
támogatás adminisztrálása, és annak értékének kiszámolása, naponta több száz oldalnyi adminisztrációt igényelne. Ez így képtelenség.

Ez a törvény erős diszkriminációt jelent, pont azokat tartja távol a törvény erejével, akik kevés pénzzel, sok ambícióval, a változtatás iránti jó szándékkal akarnak kezdeményezni, új színt, megújulást vinni a magyar politikai életbe. Aki pedig úgy gondolja, hogy rugalmasan kell és lehet értelmezni és alkalmazni a 2014. január 1-jével módosult a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozását az jól gondolja meg ezt, jusson eszébe, hogy a Jobbik ezért fizet 600 milliót, több másik párt pedig tízmilliókat.

A 2014. január 1-jével módosult a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozásának betartására az induló és már létező pártok talán 1 %-a lehet képes. Nem túl merész feltételezés, hogy nehéz lenne olyan pártot találni, akinek gazdálkodása nem ütközött és nem ütközik törvényi szabályozásba, ezért a szabályozás nem igazán életszerű és erősen diszkriminatív, noha a cél nem vitatható. Azt pedig a gyakorlat fogja megmutatni, hogy a 2014. január 1-jével módosult, a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény tiltott támogatásokra vonatkozó szabályozásának 2018-as választás előtti alkalmazása, milyen mértékben volt diszkriminatív és milyen mértékben befolyásolta a választás tisztaságát.

 

GONOSZ JÓSLATOK

 

A jövőről. Arról, hogy mi lesz, mi lehet a 2018-as választás után. Meg arról, hogy mi jöhet akkor, ha elapad az uniós támogatás. Mert az évi 2000 milliárd az kell. Kevés portál, kevés média van, aki bevállalja, hogy ez is téma legyen. A HVG még ilyen. Talán egyedül.

Idézet a Zsidayval készített interjúból: " Idővel az lesz a kérdés, ha már nem lesz elég uniós pénz, amiből táplálkozhat a csúcson lévő 10-50 szereplő, akkor elindulnak-e az orosz–ukrán vonalon, rámozdulva más szereplők vagyonára. " ...a strukturális növekedés potenciálja 0 és 1 százalék között van, az uniós pénz és a bérnövekedésből adódó fogyasztásbővülés nélkül valószínűleg erre a szintre állna be a gazdaság. 2010 és 2017 között összesen kb. 16-17%-kal nőtt a hazai gazdaság, úgy, hogy nettó módon legalább a GDP 25%-nak megfelelő támogatást kaptunk " .... Az elmúlt 10 év adatai alapján Magyarország a régión belül lemarad, nem mutat sem az innováció, sem a beruházások, sem az oktatás irányából arra, hogy Magyarország a régió éllovasává válhatna. El fogunk lébecolni, maradunk ebben a félázsiai posványban. " / Forrás: HVG /

Magyarországon a fejlődés, a haladás irányát és ütemét vizsgáló, elemző kutatás vonatkozásában két irányzat van. Az egyik a megtörténtet elemzi és ebből próbál meg következtetést levonni, abból kiindulva, hogy minden így folytatódik tovább. Ebbe a körbe tartozik az e témával foglalkozó közgazdászok 98 %-a. Aztán van a másik irányzat, ami a létező helyzetből kiindulva a lehetségest kutatja, elemzi, számításba véve azt, hogy merőben másképp is alakulhatnak a dolgok, ugyanakkor vannak olyan trendek, - érdek vezérelte vonulatok - melyek nem hagyhatók figyelmen kívül. Zsiday ennek az irányzatnak egyik elismert elemzője, megmondó embere. Rajta kívül még talán a Baranyai-féle think tank említhető e vonatkozásban és még talán van pár kevésbé ismert név.

De nem is ez a lényeg, sokkal inkább az, amit Zsiday mondott, hogy ha már nem lesz uniós pénz, akkor a táplálkozási lánc csúcsán lévők elindulnak orosz-ukrán vonalon, merthogy kell az az évi 2000 milliárd. Rámozdulnak-e a gazdaság más, kis befolyással rendelkező szereplőinek vagyonára? Még izgalmasabbá válik ez a kérdés, amikor arról az oldalról kerül megvilágításba a téma, hogy miként lehetne a kiosztott és felhasznált uniós támogatások jelentős részét valamilyen trükkel beterelni egy újraelosztásba. Mert az EU meghatározott célra adja a támogatásokat, annak többsége arra is lesz felhasználva. Ám többen úgy gondolják, hogy megtalálható az a törvényi út, mely a visszavételt, majd a tervszerű újraosztást biztosítja. Nem kevés ideje agyalnak ezen a sötét oldal kreatív közgazdászai. És nem csak Magyarországon, hanem a térség más országaiban is.

Merthogy lenne egy megoldás, amit a magyar civiles think tank a jóléti fordulat finanszírozásához, elindításához dolgozott ki, csakhogy ez a megoldás a sötét oldal olvasata szerint alkalmas lenne az uniós pénzek jelentős részének visszavételére és újraosztására, így nem kellene az EU finomlelkűségét és polkorrekt érzékenységét sértő orosz-ukrán módszereket alkalmazni amikor az eus pénzek felhasználásával - vagy csupán sok munkával, okos vállalkozással - képződött vagyonok rekvirálása terítékre kerülne.

Ez a megoldás pedig a korrupciós bírság. Egyesek szerint az egyik legnagyobb találmány lehet a magyar politikában, a korrupció visszamenőleges büntető adójaként is felfogható. Szakértői számítások szerint évi 1500 milliárd forint beszedhető belőle és vagy tíz évig kiaknázható bevételi forrást jelent. A sötét oldal kreatív közgazdászai szerint ez felpörgethető lenne évi 2000 milliárdra, sőt 3000 ezer milliárdra is, mert ekkora igény lenne rá.

A létrejövő Korrupcióellenes Hivatal minden közpénz, állami, önkormányzati és uniós pénz felhasználójától kérhetne tájékoztatást, kimutatást, jelentést a felhasználásról. Ennek elmulasztása, hiánya bírságolható. A felhasználás bizonylatolásának ellenőrzése során feltárt hiányosságok ugyancsak súlyos bírságot vonhatnak maguk után. A korrupciós bírság mértéke a csalárd módon ellopott, nem a megjelölt célra használt közpénz esetében a összeg teljes mértékét is elérheti. Az adó módjára beszedhető korrupciós bírság fejében ház, ingatlan, autó, bármi lefoglalható lenne.

Ez a típusú bírságolás illetve ennek szabálya végigjárta az összes utat, a köztársasági elnök és az Alkotmánybíróság is rendben lévőnek találta, így ez ilyen szempontból sem támadható.

Magyar civiles think tank szakértői számítása szerint a korrupciós bírsággal törvényesen évi 1500 milliárd forint is beszedhető, és az abból származó bevétel jelentős részét egy robinhoodos fordulattal a nép kapja extra nyugdíjemelés, közalkalmazotti béremelés, minimálbér adómentessége, jobb egészségügyi ellátás és számos más juttatás formájában. A korrupciós bírságokból befolyó bevétel bőven fedezné a minden nyugdíjas számára egységesen biztosítandó havi 20 ezer forintos nyugdíjemelés fedezetét a költségvetésben, ezzel minden nyugdíjas pluszban kapna évi 240 ezer forintot.

A korrupciós bírságokból befolyó költségvetési bevételekből rendezni lehetne a devizahitelesek helyzetét és elindítható lenne egy nagy országos bérlakásépítési program is. Megvalósulhatna a megélhetési jövedelem adómentessége, ami azt jelenti, hogy a havi bérből 100 ezer forintig senkinek nem kellene adót fizetni, így mindenkinek a normál béremelésen felül havi 15 ezer forinttal nőne a kézhez vett bére. A korrupció büntető adójának tekinthető korrupciós bírság bevezetése rövid idő alatt olyan mértékű plusz bevételt teremtene, amiből megvalósulhatna a jóléti fordulat. Ez a magyar civiles think tank verziója.

Csakhogy a korrupciós bírság mint megoldás felhasználható lenne az uniós támogatás olyan alapon történő visszaszedésére majd valamilyen módon történő újraosztására is, ami esetében a cél már szinte biztos, hogy nem a jóléti fordulat, a 20 ezer forintos nyugdíjemelés, a minimálbér adómentessége vagy bérlakásépítés.

Mert kell a pénz. Legalább évi 2000 milliárd forint. Amíg jön az uniós pénz, addig azért ez valószínűen csak elvi kérdés marad. Bár? Majd meglátjuk 2018 áprilisa után.

 

BEVÁNDORLÁSPOLITIKA MEG A BUMERÁNG HATÁS

 

A magyar kormány által uniós viszonylatban ajánlott és szorgalmazott bevándorláspolitika a jelek szerint merőben más értelmezési tartományba is kerülhet és olyan intézkedéseket generálhat, melynek a külföldön dolgozó magyarok látják hátrányát. Ez a fagyi visszanyal kifejezéssel is emlegetett bumeráng hatás. Valószínűen megelőzhető lenne egy olyan tanácsadó think tank alkalmazásával, amely nem arról ad tanácsot, hogy adott esetben mit kellene tenni, hanem azt elemezné, hogy amit tenni akarnak, annak mi lehet a hátulütője, várható vagy éppen váratlan következménye, hatása, mert van olyan think tank Magyarországon, aki képes ennek modellezésére. És lenne itt még egy dolog, ami think tank elemzése nélkül is előre látható. A magyar kormány szinte folyamatosan bírálja az EU fejlett államainak liberális viszonyulását, a polkorrekt kommunikációt, holott ennek a liberalizmusnak van egy mérhetetlenül nagy előnye, az erősek toleranciája a kis és gyenge bíráló irányába. Ezt például Putyinnal nem lehetne megtenni. És addig tart a tolerancia, amíg a mostani vezetők vannak Brüsszelben, Párizsban és Berlinben, ha helyettük az Orbán Viktor elképzelése szerinti erős vezetők jönnek, akkor a kicsik számára a tolerancia helyébe az igazodás és kötelező egyetértés szabálya lép.

A magyarok többsége megdöbbenéssel olvasta a híreket, hogy az új osztrák kormány tervezett intézkedése nyomán az Ausztriában járulékokat fizetőt magyarok - más kelet-európai uniós országok állampolgárai is - jóval kevesebb pénzt kapnak családtámogatásként a Magyarországon élő gyerekük után mint az osztrák munkavállalók. Az osztrák munkavállaló, gyermeke bárhol él, utána megkapja a támogatást. Ez már az új osztrák mainstream, amelyről Orbán Viktor miniszterelnök a következőt mondta: „Ausztria egy példa arra, hogy Európában demokrácia működik. Ausztriában helyreállt a demokrácia, mert a bevándorlást nem akaró emberek olyan pártot választottak meg, akik szintén nem akarnak bevándorlást."

Nos ezek a kormánypártok a kelet-európaiakat, köztük minket magyarokat bevándorlóknak tekintenek akik ugyan az eus tagság miatt nem ebrudalhatóak ki, másrészt a munkájukra is szükség van, de már nem egyenlőek az osztrákokkal, például a családtámogatás vonatkozásában. És ez csak az első példa, amikor a fagyi visszanyal tipikus esete forog fenn.

Orbán Viktor magyar kormányfő szeretné ha a bevándorlással kapcsolatos politikai nézetei, elképzelései teret nyernének Európában, ám ez az eset is mutatja, hogy az alapgondolat elfogadása esetén is merőben más következtetésre jutnak és merőben más intézkedések megtételével reagálnak a bevándorlás kezelésének vonatkozásában. Nem kizárható, hogy azokban az országokban ahol a bevándorlás kérdéseivel kapcsolatosan alapvetően a magyar kormányfővel egyetértő politikai erők kerülnek hatalomra, olyan intézkedéseket hoznak, melyek az ott dolgozó és ott élő magyarokat hátrányosan érintik.

És van ennek a témának még egy olvasata, amelyet a magyar kormányfő, Orbán Viktor nem tud, vagy nem akar értelmezni. A jóléti országokban számos olyan munka van, amelyet az adott ország állampolgárai közül kevesen vállalnak, mert nekik az derogál, egyébként is munkanélküli segélyből is jobban élnek. Ilyen például a szemétszállítás, és számos olyan munka, melyre nincs elég helyi munkaerő, de a munkát el kell végezni. A népességfogyás még súlyosabbá teszi ennek a helyzetnek a kezelését. Erre alkalmaznak bevándorlókat, akik örülnek, hogy ilyen munkájuk is van. Többségük igyekezettel, hálásan végzi a munkát, mert neki ez a mennyország.

Az ottaniak meg úgy gondolják, hogy szükség van rájuk, a szemétszállításban, vasúti, közúti járművek takarításában, sok olyan helyen, ahol a jóléti viszonyok között nincs helyi munkaerő, helyi jelentkező. Nélkülük nem lenne működtethető a rendszer, a szemétszállítás, takarítás, kiszolgáló segédmunka, stb. Ha teljesülne nem egy vérmes hangú megnyilatkozó óhaja, hogy vissza kell küldeni őket oda ahonnan jöttek, akkor nem lenne aki helyettük elvégezné a munkát, akadozna, sok esetben megállna a rendszer. Talán ez is tényező lehet abban, hogy toleránsabban viselik a más kultúrájú, más vallású emberek jelenlétét, mindennapi létezését, mint például a magyarok. Nem liberalizmus ez, inkább pragmatizmus, meg aztán elemi érdek. Valószínűen egy olyan hozzáállás, hogy helyet, lehetőséget adunk arra, hogy itt élj, cserébe végezd el a piszkos munkát ami nekünk derogál, másrészt beilleszkedést várunk. És persze van egy erős szelekció, majd utána egy kemény szabályozás, a betartandó normák tekintetében. Ezt az ott élők vállalják, azért, hogy munkaerőt találjanak olyan munkák elvégzésére, melyet a helyiek már nem hajlandóak elvállalni.

Ez ugyanúgy realitás, mint az, hogy a magyarok úgy gondolják, hogy nekünk nem kellenek bevándorlók, a mi jogunk eldönteni, hogy kivel élünk együtt. Orbán Viktor magyar kormányfő a keményen dolgozó emberre építő munkaalapú társadalomban hisz, számára - talán illiberális felfogásából adódóan is - nem érthető, hogy a nyugati jóléti rendszerben számos munkára nincs munkaerő. Mert nem vállalják. Így aztán megalkuvással, főként a jólétük működtetéséhez szükséges kiszolgáló feladatok elvégzéséhez bevándorlókat alkalmaznak, hogy működjön a jóléti rendszer, a gépezet, a szolgáltatások sokfélesége. Tudják, hogy a bevándorlók más kultúrát, más vallást képviselő emberek és köztük veszélyes terroristák is lehetnek. De megalkudnak ezzel a helyzettel, mert ott ők ezt így élik meg, ott nekik ez a döntésük. Mint ahogyan nekünk itt Magyarországon az a döntésünk, hogy ide nem kellenek bevándorlók.

Az az állítás, hogy az európai emberek biztonságot szeretnének és a határok lezárását, nem akarnak terrorveszélyben élni, Magyarországon eladható érvelés, de az EU fejlett, jóléti országaiban megelégednek a jelenlegi biztonságukkal, emiatt nem vonulnak utcára tüntetni, nem akarják leváltani a kormányt. Ám ha nem lenne aki elvégezze a piszkos munkát, akadozna a szolgáltatás, nem működne flottul a jóléti rendszerük, tömegek tódulnának az utcára, azonnali intézkedést követelve. Ha mi magyarok is jóléti rendszerben élnénk, lehet, hogy hasonlóan gondolkodnánk.

 

KÜLDÖTTSÉG MENNE SOROSHOZ

 

Már olyan hőfokra izzították ezt a témát, hogy nem kerülhető meg a Soros-terv értelmezésének, egyáltalán létezésének tisztázása, mert ezt a zaklatott, felhergelt, hevült állapotot, ami most van Magyarországon nem lehet hosszú ideig fenntartani. Az alapkérdés pedig az, hogy bemondásra, sajátos értelmezésre és vélt, rejtett összefüggésekre alapozva és hivatkozva hadba hívható-e a magyar társadalom? Kimaradhat a higgadt értékeléshez szüksége lépés, az egyeztetés a Soros-terv létezése valamint értelmezése tekintetében?

Az egyik érvelés a tévedhetőségre alapozza az értelmezés egyeztetésének szükségességét. Ha a kormányfő és a kormány tagjai egységesen téves adatokat közöltek arról, hogy hány ember dolgozik és fizet Magyarországon a bére után adót, akkor miért ne fordulhatna elő az, hogy hasonlóan egységesen tévednek a Soros-terv pontosabban a Soros-tervként emlegetett publikációk, nyilatkozatok értelmezése tekintetében.

A másik érvelés pedig az, hogy amennyiben létezne a kormány által körülírt Soros-terv, még inkább szükséges lenne az egyeztetés, mert ha valóban az lenne igaz amit a magyar kormány állít, akkor az szemben áll az Európai Unió és Magyarország érdekeivel. Amennyiben a megoldás a fontos és nem a balhé, akkor nem lehet elkerülni, átugrani az egyeztetés folyamatát.

Aztán itt van az ismétlődő felvetés, hogy Orbán Viktor magyar miniszterelnök 10 vagy 20 évvel ezelőtt merőben mást mondott és más volt az álláspontja. Fiatal politikusként vérét adta volna a liberalizmusért, most meg legádázabb ellensége. Sorossal való viszonya több mint baráti volt, Soros pénzén tanult és élt Londonban családjával, most pedig háborút indított Soros ellen. Akkor Orbán számára a haladást a nyílt társadalom eszméje jelentette, most pedig mint a legfőbb végrehajtó hatalom első embere, minden lehetséges módon küzd ellene. És persze adódik a kérdés: ha Orbán ekkorát változott az évek alatt, miért ne változhatna Soros is? Ezért tőle, személyesen kell megtudni, mi a mostani, jelenlegi álláspontja, és az alapján kell megítélni. Mint ahogyan Orbánt se az évekkel ezelőtti álláspontja alapján ítéli meg, hanem az alapján, hogy most mit mond, most mi az álláspontja, véleménye.

Na és persze többen hangoztatják azt is, hogy a Soros-terv csupán fedősztori, hogy elvonja a figyelmet a valós állapotokról, na és persze legyen egy olyan közös ügy, ami alapján a választás előtt valamilyen egység hozható létre.

Ami viszont tény, hogy a nemzeti konzultációs kérdőíven olvasható idézetek Soros Györgytől származnak. Ugyanakkor Soros György önmaga jelentette be, hogy felülvizsgálta álláspontját az EU és Törökország megállapodása után. Az nem fogadható el, hogy Soros György megváltoztatta álláspontját, nézetét? Az viszont elfogadható, hogy Orbán Viktor a harcos liberális, a Liberális Internacionálé alelnöke megváltoztatta nézetét, álláspontját és átállt a másik oldalra, a liberálisok legádázabb ellensége, az illiberalizmus élharcosa lett és kormányfőként az illiberális demokrácia érvényesítése mellett áll ki?

Azt meg be kellene látni, ha létezik a Soros-terv, akkor sem a nemzeti konzultáció, sem a plakáterdő nem fogja megállítani. Ha létezik Soros-terv, akkor Sorossal kell tárgyalni róla, őt kell lebeszélni a terv végrehajtásáról.

Ha meg nem létezik a Soros-terv, az csupán a kreatív magyar elme, a csapongó képzelet szüleménye, akkor pedig Sekszpír után szabadon, ez csupán sok hűhó a semmiért.

Azért sem kerülhető meg a Soros-terv értelmezésének tisztázása, mert ezt a zaklatott, felhergelt állapotot, ami most van Magyarországon, nem lehet hosszú ideig fenntartani.

Ki kell jelölni civilekből azt a küldöttséget, aki találkozót kér Soros Györgytől a Soros-terv értelmezésének, de főként a Soros-terv alapjaiként emlegetett írások, nyilatkozatok értelmezésének egyeztetése céljából, azért, hogy magától Soros Györgytől hallja, hogy mi a valóság. A küldöttség tagjaira a Magyar Civil Mozgalom tesz javaslatot. A küldöttségben lesz jogász, történész, politológus, publicista.

A küldöttség feladatát elvégezve jelentést készít, majd azt egy nemzetközi sajtótájékoztatón ismerteti, egyben megküldi a magyar kormánynak. Amennyiben a kormány igényt tart rá, a kormány képviselőjének is helyet kell adni a küldöttségben. A jelentésről rövid összefoglaló is készül, amely felkerül a világhálóra, közösségi oldalakra, a teljes változat pedig elérhető lesz a média számára.

A Soros-terv értelmezésének egyeztetése, majd utána az erről készült jelentés tisztázhatja mi a valós helyzet, ami egyben véget vethet a Soros-terv különböző értelmezéséből kialakult viszálynak és társadalmi feszültségnek is.

 

1 MILLIÓ SZAVAZÓT VESZÍTHET A FIDESZ?

 

A FIDESZ legyőzésének esélyeit mérlegelve általában arról beszélnek, hogy az 1 millió bizonytalan, ám kormányváltást akaró szavazó alkotta táborból kellene minél nagyobb részt kihasítani és beékelni saját pártjuk szavazói táborába. Aztán még szó esik más ellenzéki pártok szavazóinak megnyeréséről is, de szóba nem kerül, hogy miként lehetne leszakítani jelentős számú szavazót a Fidesz szavazótáborából. Pedig egyértelmű, hogy úgy merőben más lenne a képlet, a viszonyítási alap, akivel szemben győzni kell és persze más lenne a nyerés esélye is.

Merőben más helyzet lenne, ha leszakítható lenne a fideszes szavazók fele, 1 millió szavazó és már csak a maradék 1 millióval szemben kellene összemérni magát a Fidesz legerősebb kihívójának.

Abból kellene kiindulni, hogy kik alkotják a Fidesz szavazótáborát, kikből áll össze a Fidesz iránti elkötelezettség tekintetében megingathatatlannak tartott kemény mag? A következő kérdés pedig nyilván az lenne, hogy létezhet olyan motiváció, ami felülírhatja, megingathatja a szilárdnak hitt elkötelezettséget? Elképzelhető, hogy a motivációt a korrupciós bírság ügye, de főként az ebből elindítható jóléti fordulat és a 20 ezer forintos egységes nyugdíjemelés jelentheti?

A Fidesz nem a programjával tud megtartani 2 millió szavazót, csak olyan egyszerű témákkal mint régebben a rezsicsökkentés, most meg a migráns téma, Soros-terv, a félelem gerjesztése, annak elhitetése, hogy ők azok akik kormányon megvédik a magyar választókat. Ebben a helyzetben reménytelen kísérlet a programalapú meggyőzés. Vidéken pedig arra is kevés az esély, hogy eljusson az információ a megcélzott választókhoz. A figyelem középpontjában egyébként is a megélhetésért folytatott küzdelem áll. A választói passzivitás, közöny, érdektelenség vonatkozásában változás csak a személyes érintettség okán és vonalán érhető el.

A Fidesz szavazóinak több mint fele nyugdíjas, 62 % a hatvan éven felüliek száma. A fideszes nyugdíjasok többsége elégedetlen a nyugdíjának mértékével és még inkább elégedetlen a nyugdíjemelés mértékével. A magyar civiles think tank kis mintás mérései azt igazolták, hogy a korrupciós bírság és az abból finanszírozható egységes havi 20 ezer forintos nyugdíjemelés jelentősen befolyásolja a szavazói hajlandóságot, oldja, sőt, kiüti a szavazó párt iránti elkötelezettségét.

A magyar civiles think tank talán az egyetlen olyan szellemi műhely, ahol kis mintás mérésekkel a különböző folyamatok, kampányígéretek, politikai üzenetek hatását vizsgálják, úgy, hogy nem csupán az igen és nem válaszokat rögzítik, hanem a kérdéshez való viszonyulás indoklását, rövid magyarázatát és a jellemző reakciót is, majd ezeket is összegzik.

A korrupciós bírság, a korrupciós bírság bevezetésével finanszírozható jóléti fordulat és a 20 ezer forintos havi nyugdíjemelés témája
leszakíthatja az elkötelezett fideszes nyugdíjas szavazók többségét és leszakíthatja azokat is a fideszes szavazótáborból, akik szavazatukkal szeretnék támogatni nyugdíjas szüleik vagy nagyszüleik havi 20 ezer forintos nyugdíjemelését. De leszakíthatja azokat is, akiket irritál a korrupció és a korrupciós bírságra valamint ebből finanszírozható jóléti fordulatra szavaznak. Ez összesen elérheti az 1 millió főt, és akár a fideszes szavazók fele is elvihető.

A kis mintán történő mérések azt mutatták, hogy a - " Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetésével finanszírozható jóléti fordulatot ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetéséből finanszírozható havi 20 ezer forint nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Támogatná szavazatával szülei, nagyszülei havi 20 ezer forintos nyugdíjemelését? " - tiousú kérdésekre adott válaszok esetében a támogatottság 68-95 % között mozgott, ami azt jelenti, hogy létezhet, összeállhat a Fidesszel szembeni kétharmad.

Aki most igent mondott a kis mintás kutatás során a korrupciós bírság bevezetésére, a korrupciós bírságból adható 20 ezer forintos nyugdíjemelése, a jóléti fordulatra, az valószínűen 2018 áprilisában is igent fog mondani rá. De erre valójában majd a 100 ezer fős, országos közvélemény-kutatás fog meggyőző választ adni.

Ahhoz viszont, hogy országosan, helyi szinten, minden településen, az ország legtávolabbi, legeldugottabb pontján is megismerjék a fideszes szavazók felét eltérítő megoldást, a korrupciós bírságból finanszírozható jóléti fordulatot, a 20 ezer forintos nyugdíjemeléssel, kell egy olyan független média, amely képes országosan teríteni, szétszórni az információt. A Magyar Civil Mozgalom által elindított CIVIL TV ilyen média. A CIVIL TV esetében az értékalapú és érdekalapú együttműködés tartja össze és mozgatja az információ széles körben való szétszórásának, terítésének rendszerét. A CIVIL TV olyan média, ahol a stúdiók függetlensége garantálja az alkotói és terjesztői szabadságot. Több száz ministúdió készíti a központi anyagok felhasználásával a kép- és hanganyag valamint szöveg formájában megjeleníthető és megosztható tartalmakat, melyek eljutnak az ország minden szegletébe.

A kis mintás mérések szerint nyugdíjemelés vonatkozásában a jelenlegi viszonyok között a 15 ezer forint feletti emelés már megingathatja a párt iránti elkötelezettséget, a 20 ezer forintos emelés meggyőző hatása pedig 90 % körüli. Akár a nyugdíjas fideszes szavazók 90 %-a elhagyhatja a Fideszt, és ebbe még nem számítanak azok, akik a nyugdíjas szüleik, nagyszüleik 20 ezer forintos emelésének támogatására adva szavazatukat, ugyancsak csökkentik a Fidesz szavazói bázisát.